Ostatni z czterech odcinków
Umowa jest warta blisko 574,47 mln zł. Będzie realizowana w formule „buduj”, a wykonawca ma 30 miesięcy na ukończenie inwestycji. Do tego czasu nie będą wliczane okresy zimowe. Oznacza to, że finał prac powinien nastąpić w drugiej połowie 2019 roku.
Ostatni zakontraktowany fragment „częstochowskiej” A1 ma długość blisko 17 km. W ramach zadania powstanie dwupasowa autostrada z rezerwą pod trzeci pas ruchu. Będzie wykonana w technologii betonowej.
W ramach zadania powstanie węzeł Woźniki.
Wykonawca wybuduje 6 mostów, dwa wiadukty, 28 przepustów i 4 przejazdy gospodarcze. Na trasie powstaną 2 miejsca obsługi podróżnych: Starcza Wsch. i Starcza Zach. Konieczne będzie także wybudowanie jednego dużego i 23 małych przejść dla zwierząt oraz ponad 9 km ekranów akustycznych.
Połączenie północ-południe
Obecnie toczą się prace na trzech pozostałych odcinkach tego fragmentu A1: od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem) o długości 20,3 km, od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem) o długości 4,7 km oraz od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice o długości ok. 15,2
Dodaj komentarz